Domaćica #ijasamdomacica
Budi i ti dio promjene!
Danas DOMAĆICA najčešće nije DOMAĆICA kakvom je definiraju. Žene uz redovan posao i dalje najčešće zadržavaju ulogu domaćice obavljajući tako dva posla. Isticanjem paralelnih uloga želimo podići svijest o važnosti i kompleksnosti obveza koje u domaćinstvu u velikoj većini preuzimaju žene. Pozivamo te da se uključiš u aktivnosti koje će pomoći u osuvremenjivanju definicije pojma domaćice i ravnopravnijoj raspodjeli poslova u domaćinstvima.
Potpiši zamolbu
Definicija pojma DOMAĆICA u nekim od relevantnih hrvatskih rječnika ne odgovara sasvim vremenu u kojemu živimo. Potrebno je osuvremenjivanje pojma te približavanje ravnopravnijim definicijama.
Primjer iz hrvatskog rječnika
- Domaćica, ž:
- 1. a) žena domaćina, ona koja je supruga domaćinova
- 1. b) ona koja nije zaposlena izvan kuće, koja vodi kućanstvo, kućanica
- 2. a) ona koja upravlja posluživanjem, brine za domaći ugođaj
- 2. b) ona koja brine za putnike, stjuardesa
Vjerujemo da svatko tko se brine za svoj dom, ukućane i goste, bez obzira na spol, uzrast, zanimanje ili bračni status može ponosno reći: #IJaSamDomacica.
Zamolbu, za koju je važno da i ti budeš njezin dio, službeno ćemo predati izdavačima te uz potporu javnosti i struke predložiti suvremeniju definiciju.
Prijeđi s riječi na djela!
7 od 10 muškaraca shvaća da bi trebali biti više uključeni u obavljanje kućanskih poslova.
Više od polovice muškaraca nikad ne čisti kupaonicu.
8 od 10 tinejdžera svjesno je da žene obavljaju veći dio poslova u kućanstvu nego muškarci.
7 od 10 tinejdžera se slaže da bi trebali biti više uključeni u obavljanje kućanskih poslova.
Samo 26% građana smatra da je domaćica osoba koja obavlja kućanske poslove i zaposlena je izvan kuće.
Pokaži kako sudjeluješ u poslovima domaćinstva koristeći oznaku #IJaSamDomacica i #JaCuDanas.
Želimo sve članove domaćinstva potaknuti da se uključe u obavljanje kućanskih poslova.
Reci: „Ja ću danas…”, pokaži fotografijom ili videom kako sudjeluješ u poslovima unutar domaćinstva te uz #IJaSamDomacica #JaCuDanas objavi na svojim društvenim mrežama ili pošalji na [email protected].
Potakni promjenu u društvu!

Kroz društveno odgovornu kampanju u suradnji s Forumom za slobodu odgoja putem posebnih projekata nastojat ćemo educirati mlađe generacije te mijenjati ustaljene obrasce, osvijestiti im važnost pravedne raspodjele poslova u kućanstvu te ih potaknuti da stvaraju pravilne navike u tom dijelu svakodnevnog života.
Forum za slobodu odgoja ima dugogodišnje iskustvo u sličnim aktivnostima. Njihov je temeljni cilj promicati implementaciju demokratskih vrijednosti i suvremenih te inovativnih nastavnih praksi u hrvatski obrazovni sustav. Provode obrazovne programe te utječu na javne politike vodeći se načelima pravednosti, nenasilja, otvorene komunikacije, cjeloživotnog učenja i kritičkog mišljenja. Zalažu se za pravo na izbor i jednaku dostupnost obrazovanja koje vodi samoostvarenju osobe.
Kraš kroz ovu suradnju doprinosi na konkretan način, radi stvarnu razliku i pozitivnu promjenu. Pridružite nam se.
Domaćica je kao brend rođena 1957. godine, jedan je od zaštitnih znakova i nositelja Kraševa imidža te spada među najomiljenije i najprodavanije brendove na razini čitave regije. Domaćicu uvijek vežemo uz siguran i topao obiteljski dom, obiteljske priče koje dupkom ispunjavaju prostoriju.









Domaćica želi sačuvati svoje tradicijsko naslijeđe, ali i pokazati da osluškuje suvremena kretanja. Novom društveno odgovornom kampanjom brend Domaćica postaje pokretač pozitivnih promjena, jer uistinu pratimo aktualne teme i stalo nam je do percepcije onih koji kekse Domaćica najviše vole. Iako su kupci keksa Domaćica podjednako i muškarci i žene, u domaćinstvu i u percepciji stvarnih domaćica u javnosti ta se ravnopravnost ne očituje. Pokrenuli smo stoga kampanju za koju vjerujemo da će utjecati na konkretne promjene u društvu: #IJaSamDomacica..
Podrži kampanju i budi i ti dio promjene!

